روايات

رواية انا ومديري العزيز الفصل الأول 1 بقلم ديدا محمد

رواية انا ومديري العزيز الفصل الأول 1 بقلم ديدا محمد

رواية انا ومديري العزيز الجزء الأول

رواية انا ومديري العزيز البارت الأول

رواية انا ومديري العزيز
رواية انا ومديري العزيز

رواية انا ومديري العزيز الحلقة الأولى

_بتعرفي ترقصي؟

_نعم

_اي اللي نعم سألت سؤال واضح بتعرفي ترقصي

_اي السؤال الغريب دا و هتفرق معاك في ايه ؟

_الله مش لازم اللي اتجوزها تكون بتعرف ترقص و لا ايه يعني تهز من الاخر عشان تبسطني!

_تهز اي الألفاظ دي يا استاذ

_مالها الفاظي يا أستاذه ايه هتربيني انت اللي هتتجوزيني و لا انا

_حد قالك اني انا هوافق اصلا اني اتجوزك دا في احلامك ههه ضحكت و الله انا متجوزش واحد مجنون و هو بيتقدم بيسأل البنت اللي بيتقدم لها بتعرف ترقص و لا لاء!

_امال المفروض اسال ايه و بعدين انت تطولي تتجوزيني أنا سألت سؤال مهم انا مش عارف اتحمقتي كدا ليه؟

_اتحمقت مش بقولك الفاظك ؟

_قطعنا صوت والدتي ت هي داخله و بتقول ايه يا ولاد شكلكم اتفهمتوا و هنقرأ فاتحه و لسه جايه ارد ……

_ايوه اتفهمنا جدا

_بصيت له و كان هاين عليا انفجر في وشه

_بس انا متفهمتش مع حد و مش موافقه علي الجوازه دي

_بصت امي باستغراب و عدم فهم

_رديت و قولت

_اسفه بس كل شيء قسمه و نصيب يا ماما و انا متفهمتش معاه و دخلت اوضتي و سبتهم كلهم و امي حزينه و هي مفكراني عنست و انا عندي اربعه و عشرين سنه و بدور علي شغل في شركه بس امي دايما تقولي عنستي و دايما تجبلي عرسان و دا خلي امي تكون حزينه مع اخر عريس رفضته لانه بالنسبه ليها لقطه و عنده شركه و ميتعوضش بس انا رفضته!

_غيرت خدوني و فتحت موبايلي و قعدت عليه و انا سامعه ماما و بابا بيودعوا الناس و دخلت البلكونه ابص عليهم و انا بضحك و ببص علي الولد بشماته بس الغريب انه ابتسم لي و كأنه بيبصلي بتوعد و عادي…. الصراحه انتظرت أنه يكشر يعمل اي حاجه يبينلي أنه مضايق لكن عكس كدا خالص و اللي طلعني من شرودي رساله علي موبايلي خاصه بالشغل و شركه عرضه عليا الشغل معاها طبعا زقتت من الفرحه و اطنطت و فورا قبلت و اتفقنا علي الانترڤيو بكره

و طلعت و انا فرحانه و بضحك و ببلغ ماما و بابا طبعا ماما ادتني كلمتين في معامعي و قالت لي

_انت يا بت معندكيش دم رفضتي العريس و عادي كدا دا انت خلتيني في وسط هدومي انا و ابوكي و طالعه فرحانه و مبسوطه انك لقيتي شغل الشغل مش مهم البنت في الاخر ليها بيت جوزها!

_رد بابا اللي دايما ضد ماما و بارك لي

_الف مبروك يا ليلي يا بنتي أن شاء الله خير و ربنا يرزقك يا بنتي بالنفسك فيه و يعوضك بالشاب ابن الحلال

_و الله ما في ابن حلال بعد اللي رفضته دا

_خلاص يا امي تصبحي علي خير انا داخله انام عشان نازله للانترڤير بكره بدري يلا باي

_دخلت و نمت عشان ابعد عن مرشح اني الست ملهاش غير بيت جوزها ملهاش غير بيت جوزها الست ملهاش غير بيت جوزها انا من رأيي البنت ليها شخصيتها و احلامها و استقلالها ✨

_اااااه كل دا نوم يلا اقوم اجهز بقي

  قومت لبست اشيك حاجه عندي مع ميكب خفيف و طلعت علي استاربكس ضربت الايس كوفي بتاعي و روحت علي الشركه اللي بعتوا لي عنوانها

وصلت و انا كل تفائل و دخلت

_هاي انا ليلي حلمي اللي كلمتوها امبارح خريجة العلاقات العامه

_اه اتفضلي يا فندم مراد بيه في انتظار حضرتك فوق……

_طاعت و الابتسامه مفرقتش وشي و وصلت قدام مكتب مديري العزيز خبط بابتسامه و الباب اتفتح دخلت و ………………………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا ومديري العزيز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى